SEO
23.12.2023

Jak psát meta description, které funguje

Pokud to s organickým vyhledáváním myslíte vážně, meta description budou jednou z vašich největších zbraní. Ale jen v případě, že jsou napsaná správně. Jejich správné otextování doslova láká k prokliku.

Jak psát meta description, které funguje

What makes a good brand book?

Sed viverra ipsum nunc aliquet bibendum enim facilisis gravida. Diam phasellus vestibulum lorem sed risus ultricies. Magna sit amet purus gravida quis blandit. Arcu cursus vitae congue mauris. Nunc mattis enim ut tellus elementum sagittis vitae et leo. Semper risus in hendrerit gravida rutrum quisque non. At urna condimentum mattis pellentesque id nibh tortor. A erat nam at lectus urna duis convallis convallis tellus. Sit amet mauris commodo quis imperdiet massa. Vitae congue eu consequat ac felis.

  • Lorem ipsum dolor sit amet consectetur hendrerit gravida rutrum.
  • A erat nam at lectus urna duis convallis convallis tellus.
  • Arcu cursus vitae congue mauris mattis enim ut tellus elementum sagittis vitae et leo.
  • Magna sit amet purus gravida quis blandit cursus congue mauris mattis enim.

How to create a good brand book?

Vestibulum lorem sed risus ultricies. Magna sit amet purus gravida quis blandit. Arcu cursus vitae congue mauris. Nunc mattis enim ut tellus elementum sagittis vitae et leo. Semper risus in hendrerit gravida rutrum quisque non.

Vitae congue mauris mattis enim ut tellus elementum sagittis vitae et leo.

Important elements of a good design brand book

Eget aliquet nibh praesent tristique magna sit amet purus. Consequat id porta nibh venenatis cras sed felis. Nisl rhoncus mattis rhoncus urna neque viverra justo nec. Habitant morbi tristique senectus et netus et malesuada fames ac. Et tortor consequat id porta nibh venenatis cras sed felis. Fringilla est ullamcorper eget nulla facilisi. Mi sit amet mauris commodo quis. Eget arcu dictum varius duis at consectetur lorem.Venenatis cras sed felis eget velit

  1. Magna eget est lorem ipsum dolor.
  2. Enim lobortis scelerisque fermentum dui. Fringilla ut morbi tincidunt augue.
  3. Nascetur ridiculus mus mauris vitae.
  4. Egestas sed tempus urna et pharetra pharetra massa massa ultricies.
What brand book references can I use?

Mattis molestie a iaculis at. Volutpat est velit egestas dui id. Suspendisse potenti nullam ac tortor vitae purus faucibus. Aliquet nibh praesent tristique magna sit amet purus gravida. Volutpat blandit aliquam etiam erat velit scelerisque in dictum. Potenti nullam ac tortor vitae purus faucibus ornare suspendisse sed. Aliquet bibendum enim facilisis gravida neque convallis. Malesuada nunc vel risus commodo viverra maecenas. Varius sit amet mattis vulputate enim.

“Arcu cursus vitae congue mauris mattis enim ut tellus elementum sagittis vitae et leo nullam ac tortor”
A brand book can always keep evolving

Egestas quis feugiat urna, tincidunt ut sem sit in ipsum ullamcorper etiam varius turpis tincidunt potenti amet id vel, massa purus arcu lectus scelerisque quisque velit cursus et tortor vel viverra iaculis ornare feugiat ut cursus feugiat est massa, blandit quam vulputate facilisis arcu neque volutpat libero sollicitudin sed ac cursus nulla in dui imperdiet eu non massa pretium at pulvinar tortor sollicitudin et convallis senectus turpis massa bibendum ornare commodo eu scelerisque tristique justo porttitor elit morbi scelerisque facilisis

Co je meta description

Meta description je 150-160 znaků dlouhý text, který vysvětluje obsah stránky, skrývající se za ním. Jeho hlavní funkcí je pomoci uživatelům se rozhodnout, zda na váš web mají jít nebo ne. Jde tak o důležitý faktor, který ovlivní pozici webu ve vyhledávání, který byste v žádném případě neměli ignorovat. A pokud se zajímáte o SEO copywriting, čtěte!

meta description
Takhle vypadá meta description ve výsledcích vyhledávání

Proč je meta description tak důležité?

  • Láká k prokliku. Ve výsledcích vyhledávání je toho habaděj. Přestože se zobrazíte na první pozici, potřebujete zaujmout.
  • Nepřímo ovlivňuje pozici stránky ve vyhledávání. Souvisí s bodem výše. Můžete být na první pozici ve výsledcích vyhledávání, ale stránka na druhé pozici přiláká více návštěv díky meta description. Tím pádem se nejspíš brzy posunute pod ní.
  • Meta description také návštěvníkovi napovídá, co na dané stránce najde. Pokud to tam nenajde a vrátí se kliknout na jiný výsledek, zase máte černý puntík!
  • Jestliže jste nedefinovali speciální Open Graph značky, meta description je také text, který se zobrazí při nasdílení na sociálních sítích.
  • Protože Google ho doporučuje. A Google moc dobře ví, co chce.

Update: Google se může i přes váš vyplněný meta description rozhodnout, že nevyhovuje hledanému dotazu a místo toho zobrazí jinou část textu z obsahu stránky. To může být dobrá i špatná zpráva. Určitě však doporučuju mít co nejvíce věcí pod kontrolou a mít meta popisek co nejvyšperkovanější.

Tipy pro psaní meta description

1. Pište pro uživatele, ne pro vyhledávač

Tenhle text se zobrazuje opravdovým lidem. To oni rozhodnou o jeho úspěchu. Myslete na toho, kdo klíčové slovo ve vyhledávači hledal. Čím ho zaujmete?

2. Nezapomeňte na klíčové slovo

Hledané klíčové slovo se totiž v meta popisku vytuční. Tím daleko více upoutá oko uživatele. Navíc tím dáváte alespoň slabou indicii Googlu, o čem ta stránka je. A pro menší vyhledávače jde o jeden z ranking faktorů.

3. Přidejte výzvu k akci

Klikněte, podívejte se, naučte se… Tyhle a podobné fráze pomáhají porozumět uživatelům, co stránka nabízí. Zároveň je pobízí k akci.

4. Popište hodnotu cílové stránky pro uživatele

Řekněte uživateli, co návštěvou stránky získá. Jde například o slova jako: naučíte se, dozvíte se, prozradíme. Velkou sílu ale mohou mít i přídavná jména: nejlepší, největší a mnohá další “nej” relevantní k vaší stránce.

5. Podívejte se na ostatní. A buďte jiní!

Testujte. Není nic snadnějšího, než vložit klíčové slovo do vyhledávače a podívat se, jakými meta tagy lákají k prokliku ostatní. Odlište se.

6. Nekopírujte meta description

Ani od ostatních webů, ani mezi stránkami vlastního webu. Google by si neměl myslet, že duplikujete obsah. A situace, kdy v SERPu vyjedou dvě stránky se stejným textem je opravdu trapná. Vyhledávač tak může udělat vše proto, aby se tak nestalo. To může bolet.

Chcete být ve výsledcích vyhledávání ještě výš? Nabízím SEO konzultace přímo na míru vašemu webu. Ozvěte se mi.

Marek Turnhofer
Freelance marketingový specialista

About the author

Egestas quis feugiat urna, tincidunt ut sem sit in ipsum ullamcorper etiam varius turpis tincidunt potenti amet id vel, massa purus arcu lectus scelerisque quisque velit cursus et tortor vel viverra.